چرم مصنوعی

یکی از محصولاتی که این روزها در بازار بسیار خرید و فروش می‌شود و در تولید بسیاری از لوازم موجود در بازار کارایی دارد چرم مصنوعی است. از چرم مصنوعی در تولید محصولاتی مانند کیف، کفش، مبلمان و صندلی‌های خانگی یا اداری استفاده می‌شود. چرم‌های مصنوعی دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند و برای آنکه بتوانید چنین محصولاتی را بهتر و بیشتر بشناسید و از قیمت‌ها و تفاوت انواع آن در بازار مطلع باشید، در این مقاله همراه وب‌سایت چرم علیاری باشید.

چرم مصنوعی چیست؟

همان طور که از نام چرم مصنوعی پیداست، پارچه ای است که با مواد پلاستیکی درست می‌شود و در ظاهر اولیه خیلی شبیه چرم طبیعی است و تنها فرق آن این است که برای تولید آن از چرم طبیعی استفاده نشده است. این چرم در مصارف صنعتی مانند لوازم داخلی خودرو، مبلمان، لوازم اداری و دیگر کالاها استفاده می‌شود.

در واقع شما هنگام تولید این چرم‌های مصنوعی هیچ حیوانی را سلاخی نمی کنید تا از پوست آن بهره ببرید. این نوع چرم در محیط کارخانه ساخته می‌شود و موادی که در ساخت آن استفاده می‌شود به محیط زیست آسیب نمی رساند.

چرم مصنوعی سه نوع اصلی دارد:

  • چرم PU (پلی اورتان)
  • چرم PVC (پلی وینیل کلراید)
  • چرم میکروفیبر

این سه نوع چرم، چرم واقعی نیستند و برای همین می‌توانند در تولید محصولاتی نظیر کیف و کفش و مبلمان به کار گرفته شوند.

مقایسه چرم مصنوعی

چرم مصنوعی PVC چیست؟

چرم مصنوعی پی وی سی (پلی وینیل کلراید) از پارچه‌های متفاوتی مانند بافت، تریکو و غیره به عنوان ماده زیرین، همراه با یک لایه فوم پی وی سی که روی آن قرار می‌گیرد تولید می‌شود.

کاربرد چرم پی وی سی

بیشترین نوع کاربرد چرم PVC در صنایع پوشاک از جمله تهیه لباس چرمی، دستکش، کفش، کیف‌های اداری، تولید روکش مبلمان و صندلی‌های ماشین و است.

چرم مصنوعی PU چیست؟

چرم PU یا (پلی اورتان) نوعی از چرم مصنوعی است که لایه پلی اورتان در زیر قرار می‌گیرد و به همین دلیل اسم آن را PU گذاشته‌اند. PU، ابتدا برای تولید کفش به کار گرفته شد و بعد از آن برای تولید مبلمان اداری و خودرو استفاده می‌کنند.

چرم میکروفیبر چیست؟

این چرم از نوع درجه یک است و یک نوع چرم با الیاف فوق‌العاده است. چرم میکروفیبر برای لوازم تزیینی کیف، لباس، کفش، لوازم داخلی خودرو و مبل کارایی دارد.

مزایا و معایب چرم مصنوعی PU

هر کسی برای خرید محصولاتی که لازم دارد دغدغه خوب یا بد بودن محصولاتی را که می‌خواهد بخرد دارد. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف این است که شما علاوه بر دانستن کیفیت محصولات چرم مصنوعی معایب و دیگر مزایای آن را هم بدانیم که بتوانیم تصمیم درست‌تری بگیریم.

مزایای چرم PU

  • قیمت این نوع چرم پایین تر از چرم طبیعی است زیرا برای ساخت آن روش‌های ساده تری به کار گرفته می‌شود.
  • این نوع چرم راحت تر از چرم طبیعی تمیز می‌شود چون نوع PU آب را جذب نمی کند.
  • چرم PU کاملا گیاهی است.
  • چرم PU را می‌توانیم با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف تولید کنیم.
  • چرم PU با گذشت زمان خشک نمی شود، در حالی که چرم طبیعی اینگونه نیست.
  • می‌توانید محصولات بیشتری تولید کنید چون با طبیعت درگیر نیستید.

چرم مصنوعی

معایب چرم PU

  • ممکن است شکل طبیعی نداشته باشد و مشخص باشد که مصنوعی است.
  • نمی توانید مثل چرم طبیعی آن را تنفس کنید.
  • مانند دیگر مواد شیمیایی و پلاستیکی بوی خاصی دارد.
  • ممکن است در طول زمان ترک بخورد و مانند چرم طبیعی عمر با دوامی نداشته باشد.
  • ممکن است به راحتی سوراخ یا پاره شود.
  • چرم واقعی براق‌تر است و در طول زمان براق بودن آن از بین نمی‌رود.

مزایای چرم مصنوعی در مقایسه با چرم واقعی

این نوع از چرم فوایدی دارد که بهتر است آن را مقایسه کنیم:

مقرون به صرفه

چرم مصنوعی به لحاظ هزینه و استفاده مقرون به صرفه تر است.

با دوام بودن آن

این نوع چرم ماندگاری زیادی دارد. در ضمن در برابر خط و خش که چرم طبیعی را از بین می‌برد، کیفیت بالاتری دارد. مانند چرم طبیعی لایه لایه نمی شود و در برابر لکه مقاوم است.

نگهداری آسان

این نوع از چرم‌های مصنوعی با یک پارچه نمدار قابل تمیز شدن هستند. چرم‌های مصنوعی ترک نخورده باقی می‌ماند چون آب را جذب نمی کند. چرم‌های مصنوعی که این روزها در بازار تولید می‌شوند را می‌توانید با یک پارچه خشک پاک کنید.

کیفیت واقعی

چرم مصنوعی به لحاظ کیفیت ظاهری بافت زیبا و واقعی‌تری را ارائه می‌کند.

ظاهر ثابت

چرم مصنوعی به لحاظ ظاهری کاملا یک دست است.

مد

برای تولید و چاپ چرم مصنوعی می‌توانید از تنوع بالایی برای چاپ الگوهای مختلف روی آن بهره ببریدچرم مصنوعی را می‌توان با تنوع بسیار زیاد بافت و الگو چاپ کرد. به علاوه به خاطر مصنوعی بودن آن تنوع بیشتری در انتخاب طرح و رنگ و انواع مختلف آن دارید.

پارچه چرم مصنوعی

کار با آن ساده است

دوخت چرم‌های مصنوعی از چرم طبیعی راحت‌تر است، چرا که جای دوخت و الگو روی این نوع چرم باقی نمی‌ماند و کار را راحت می‌کند.

فروش محصولات چرم مصنوعی با کیفیت از مهم‌ترین الویت‌های اصلی چرم علیاری برای ارائه خدمات به استفاده کنندگان محصولات چرمی است. برای آنکه محصولات با کیفیت ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را برای خرید محصولات با کیفیت راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =