چرم با کیفیت

چیزی در حدود 7000 سال است که نسل بشر از چرم و محصولات آن استفاده می‌کند. باید این را بدانید که چرم اگر اصل باشد تا سال‌های سال دوام خواهد داشت و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد. با ما در وب‌سایت چرم علیاری همراه باشید تا بیشتر درباره چرم با کیفیت و موارد استفاده آن بیشتر بدانید.

یکی از صنایعی که انسان‌ها در آن پیشرفت زیادی داشته‌اند و به وجود آمدن آن نشانه بزرگی از میزان نبوغ و هوش انسان بوده است، صنعت چرم به شمار می‌رود. از زمانی که این صنعت وارد عرصه زندگی بشر شد، تمدن امروزی توسعه زیادی یافته است. از زمان خلقت بشر تا به امروز می‌توان گفت که چرم کاربرد و کارایی زیادی در زندگی بشر داشته و در هر دوره هم طرح‌ها و نقش‌های متنوعی از چرم با کیفیت و نوع استفاده از آن به وجود آمده است.

تاریخچه‌ چرم از کجا شروع می‌شود؟

یکی از کارهایی که انسان‌های اولیه برای دوام زندگی خود انجام می‌دادند دباغی پوست حیوانات بوده است. انسان‌ها از پوست حیوانات استفاده می‌کردند تا برای خود کفش و لباس و حتی سرپناه تهیه کنند. کشورهای کهن از جمله روم و یونان و بعد از آن مصر از این صنعت در ساخت بیشتر لوازم خود استفاده می‌کردند. در واقع تولید چرم یکی از کارهای مورد علاقه فراعنه و ملکه‌ها به شمار می‌رفت. در مراحل بعد کشورهای دیگر یاد گرفتند که از چرم برای پوشش سربازها، محافظ لباس و ساخت زره استفاده کنند.

این قضیه تا به امروز هم ادامه پیدا کرده و صنایع چرم و همچنین استفاده از چرم با کیفیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در بیشتر لوازمی که انسان‌های مدرن استفاده می‌کنند هم آثاری از چرم حضور دارد. این شیوه از پوشش از گذشتگان به ارث رسیده است و هنوز هم عینک، کلاه، دستکش و بارانی جزء لوازم لوکسی هستند که انسان‌های مدرن از آن استفاده می‌کنند تا شیک‌تر به نظر برسند.

چرم با کیفیت

چرم از چه چیزی ساخته می‌شود؟

همه می‌دانیم که چرم با کیفیت طبیعی از پوست حیوانات درست می‌شود. متداول‌ترین چرمی که در صنعت و پوشاک کاربرد دارد چرمی درست شده از پوست گاو است. بعد از پوست گاو که در صنعت چرم بسیار محبوب است، رتبه دوم به پوست گوسفند می‌رسد. از چرم گوسفند بیشتر برای ساخت دمپایی استفاده می‌کنند.

بعد از چرم گاوی و گوسفندی، تعدادی از چرم‌های جهان از پوست حیواناتی مانند بز، بوفالو، کروکودیل، مار و حتی شترمرغ هم درست می‌شوند. در کنار این حیوانات چرمی که از پوست شتر هم تهیه می‌شود بسیار مقاوم است، البته با اینکه در این صنعت زیاد شناخته شده نیست و طرفدار ندارد، اما دوام و مقاومت آن در برابر ضربه و پارگی 10 برابر بیشتر از چرمی است که از پوست گاو تهیه می‌شود.

انواع چرم با کیفیت

به طور کلی، با توجه به نحوه ساخت چرم با کیفیت در صنعت می‌توان آن را به دو بخش چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم کرد. اگر چرم‌ها را به درستی بشناسید می‌توانید خرید مفیدتری انجام دهید و همچنین از خرید خود بیشتر لذت ببرید. با ما همراه باشید تا انواع چرم را بهتر بشناسید:

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی یا همان چرم صنعتی، یکی از انواع چرم است که در ساخت وسایل خودرو، مبلمان، میز و صندلی اداری، انواع لباس و غیره کاربرد دارد. این نوع از چرم مصنوعی هم از دو مدل اصلی تشکیل می‌شود: چرم پلی‌اورتان و چرم پلی وینیل کلراید.

چرم PVC در دهه‌ ۱۹۴۰ در ایالات متحده آمریکا درست شد. از این چرم برای تولید محصولاتی مانند کفش، روکش مبل و لوازم داخلی خودرو استفاده می‌شد. در پایان دهه ۱۹۵۰ برخی از شرکت‌های مهم در صنایع شیمیایی، چرم PU تولید کردند. اگرچه این دو نوع چرم کربردهای تقریبا یکسانی دارند اما ویژگی‌های آن‌ها با هم فرق دارد.

چرم طبیعی

چرم طبیعی

با توجه به اینکه چرم با کیفیت طبیعی از دباغی پوست حیوانات تشکیل می‌شود، ویژگی‌های خیلی مهمی را می‌توان در آن یافت. دوام زیاد، مقاومت بالا، ماندگاری و کیفیت منحصربه‌فرد از ویژگی‌های چرم طبیعی است. چرم طبیعی بر اساس میزان دوام و مقاومت به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود.

انواع چرم با کیفیت طبیعی

چرم‌های سبک را از پوست حیواناتی مثل گوسفند و بزغاله می‌سازند و تقریبا نازک هستند؛ در نتیجه مراقبت بیشتری نیاز دارند. همچنین چون جنس این چرم‌ها خیلی ظریف است، از آن در تهیه دستکش و کلاه بیشتر استفاده می‌کنند.

چرم‌های نیمه سنگین را از پوست حیواناتی مثل شترمرغ و کروکدیل درست می‌کنند و جزء چرم‌های نادر و کمیاب به شمار می‌آیند که قیمت خیلی بالایی هم دارند. این چرم‌ها بیشتر از همه مخصوص افراد ثروتمند است و برای سلیقه خاص این افراد درست می‌شود.

چرم‌های سنگین از پوست حیواناتی مثل گاو، گوساله یا شتر تشکیل می‌شود. این چرم‌ها دوام و استحکام بالایی دارند و در طی سال‌های طولانی کیفیت خود را به خوبی حفظ می‌کنند و همواره نو به نظر می‌رسند و مثل روز اول می‌درخشند.

فروش محصولات چرم مصنوعی با کیفیت از مهم‌ترین الویت‌های اصلی چرم علیاری برای ارائه خدمات به استفاده کنندگان محصولات چرمی است. برای آنکه محصولات با کیفیت ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را برای خرید محصولات با کیفیت راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =