پارچه مبلی ترک

پارچه مبلی ترک

یکی از پارچه‌هایی که در صنعت مبلمان طرفدار زیادی دارند و بازار این محصول هم بسیار پر فروش است پارچه مبلی ترک است. پارچه‌های ترک که در بازار ایران به همین نام مشهور هستند تنوع بسیار زیادی در بازار مبل ایران دارند. دو دسته از این پارچه‌ها نوع مشهورتری به شمار می‌روند؛ پارچه‌های ساده و گل‌دار. به دلیل آنکه بازار فروش پارچه‌های ترک در بیشتر کشورها مشهور شده است، برخی از کشورهای دیگر هم پارچه مبلی‌های تولیدی خود را با این نام به بازار عرضه می‌کنند. با ما در چرم علیاری همراه باشید تا انواع مختلف پارچه مبلی ترک را بهتر و بیشتر بشناسید. همچنین هنگام خرید از فروشگاه معتبر ما مطمئن باشید که پارچه ترک اصل را خریداری می‌نمایید.

روش‌های تشخیص کیفیت پارچه مبلی ترک

زمانی که برای خرید مبلمان به بازار می‌روید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند جذابیت و ظاهر آن است. در مرحله بعد سراغ مرغوبیت و کیفیت بالای نخ به کار رفته در آن می‌روید. یعنی علاوه بر آنکه ظاهر جذابی دارند باید جنس مرغوبی هم داشته باشند. امروز در بازار مبل و پارچه‌های مبلی مارک‌های ترک در درجه اول اهمیت قرار دارند. اما در این میان نباید از حضور برندهای چینی که ارزان‌تر هم هستند غافل شد.

میزان سرما و گرمایی که پارچه مبلی هم انتقال می‌دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. در زمان خرید پارچه باید کیفیت و استقامت آن رابیشتر بررسی کنید. اگر این پارچه‌ها را بکشید و پاره شود یا بافتش تغییر کند پس مناسب نیستند. وقتی پارچه را لمس می‌کنید می‌توانید تراکم الیاف به کار رفته در آن را بسنجید و همچنین وزن و جرم موجود در آن را دقیق‌تر متوجه شوید.

راه‌های تشخیص پارچه پرزی

یکی از راه‌های تشخیص پارچه پرزی و کیفیت آن این است که آن را در جهت مخالف بافتش لمس کنید. وقتی پارچه کیفیت مناسب را نداشته باشد به جای اولش باز نمی‌گردد. پارچه‌هایی که کیفیت مناسب ندارند به دلیل تماس با اشیا یا خراشیدگی حالت اصلی خود را از دست می‌دهند.

مهم‌ترین نکته در انتخاب پارچه رنگ آن است و باید به آن بیشتر دقت نمایید. رنگ‌هایی که خنثی هستند و احتمالا مات و کدر، انتخاب بهتری به شمار می‌روند. البته بستگی به سلیقه مخاطب هنگام خرید هم دارد.

پارچه‌های مبلی طبیعی یا مصنوعی

شاید در هنگام خرید پارچه مبلی ترک دقیقا ندانید که کدام مورد آن برای شما مهم‌تر است و انتخاب برایتان سخت شود. امروزه انتخاب روکش پارچه سخت خواهد بود. می‌توانید هم از پارچه‌های طبیعی و هم مصنوعی برای استفاده در روکش مبل خود استفاه کنید. پارچه مبلی‌های مناسب طول عمر مبل شما را افزایش می‌دهد. گزینه‌های مورد علاقه از پارچه مبلی را بررسی می‌کنیم.

الیاف طبیعی

پارچه‌هایی که الیاف طبیعی دارند معمولا برای کسانی جلب توجه می‌کنند که دوست دارند از لمس شدن لذت ببرند. پارچه‌های پنبه‌ای، کتان و چرم جزء پارچه‌های با الیاف طبیعی محسوب می‌شوند.

پنبه

پارچه پنبه‌ای یکی از الیاف طبیعی و ساده برای استفاده در مبلمان است. پنبه بافت خیلی نرمی دارد و حس گرمی و لطافت زیادی در پوست بدن شما ایجاد می‌کند. پنبه مقاومت بالایی در برابر ساییدگی دارد. اما باید این را بدانید که برای انتخاب پارچه مبلی خیلی مناسب نیست، چون به راحتی لک می‌شود و گرد و غبار به آن می‌چسبد.

چرم

پارچه‌های چرمی جزء الیافی هستند که اگر به صورت دائمی به آن رسیدگی کنید سالیان سال می‌تواند حالت شیک و رسمی خود را حفظ کند. به‌خصوص اگر آن را هر چند ماه یکبار با آب و صابون و یک دستمال تمیز پاک کنید. در این صورت جلای خود را کاملا حفظ می‌کند و در برابر ساییدگی مقاومت بیشتری خواهد داشت.

پارچه ابریشم

ابریشم

اگر از پارچه ابریشم برای مبلمان خود استفاده کردید فراموش نکنید که باید از این مبل خود فقط وقتی مهمان دارید استفاده نمایید. اگر چیزی روی آن بریزد، تمیز کردن آن دشوار است. همچنین هزینه تعویض این پارچه هم اصلاً مقرون به صرفه نیست.

پارچه کتان

پارچه‌های کتان هم مانند پارچه‌های پنبه‌ای حس سبکی و نرمی خاصی را منتقل می‌کنند. پارچه‌های کتان یک بافت خاص دارند که می‌توانید آن را زیر دست خود کاملا احساس کنید.

این پارچه برای مبلمان گران‌قیمت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظاهری زیبا، روشن و با طراوت در کنار حس راحتی لذتی است که با استفاده از این نوع پارچه تجربه خواهید کرد.

پارچه مبلی ترک کتان موقع شست‌وشو جمع می‌شوند و از مواد سفیدکننده نباید بر روی آن استفاده کنید. همچنین به راحتی لک و چروک می‌شود.

پشم

پارچه‌های پشم بافت محکم و با دوامی دارد. در برابر ساییدگی و لک شدن مقاومت بالایی دارد و اگر برای مبلمان‌ هال از این نوع پارچه استفاده کنید، برد کرده‌اید چون کثیفی روی آن خیلی مشخص نمی‌شود. تنها نکته منفی آن این است که اگر رطوبت و نم به آن وارد شود بوی نامطبوع و آزاردهنده‌ای در آن به وجود می‌آید.

الیاف مصنوعی

پارچه مبلی ترک که با الیاف مصنوعی درست شده‌اند دوام بیشتری دارند و تمیز کردن آن راحت‌تر از پارچه‌های طبیعی است. این الیاف مصنوعی امروزه بسیار پر کاربرد هستند. به همین دلیل استفاده از این الیاف برای مبلمان منزل هم مقرون به صرفه است.

قیمت پارچه مبلی ترک

قیمت پارچه مبلی ترک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد متعددی می‌شود که هرلحظه و هر ساعت ممکن است تغییر کنند. مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت پارچه مبلی ترک:

  • قیمت ارز و دلار
  • طبیعی یا مصنوعی بودن پارچه‌ها
  • واسطه‌هایی که برای خرید و فروش در بازار حضور دارند.

قیمت پارچه مبلی ترک

جمع‌بندی

اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم، انتخاب پارچه مبلی بیشتر از هر چیز به سلیقه مخاطب و همچنین میزان بودجه‌ای که قرار است برای این کار اختصاص دهد بستگی دارد. البته نکته‌های مهم درباره رنگ و جنس و ظاهر آن هم بسیار اهمیت دارند.

در نهایت چه پارچه‌ای که شما می‌خواهید برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید ترک باشد یا ایرانی، باید به فروشنده و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید اطمینان داشته باشید. اینکه پارچه مبلی شما ترک باشد اما از فروشگاه معتبری خرید خود را انجام ندهید، تضمینی برای داشتن کالای با کیفیت نیست. فراموش نکنید که همکاران ما در فروشگاه‌های چرم علیاری منتظر شما هستند تا در هر زمینه‌ای که دوست داشتید شما را راهنمایی کنند. کارشناسان ما در امر خرید پارچه مناسب برای مبل منزلتان همواره پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. تنها کافی است که با ما تماس بگیرید تا ازاین خدمات ویژه بهره‌مند شوید.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =