رنگ پارچه مبلی

رنگ پارچه مبلی

یکی از موارد مهمی که برای خرید پارچه مبلی باید در نظر داشته باشید مکانی است که قرار است از مبل یا صندلی خود استفاده کنید. بر مبنای اینکه مبل یا  صندلی را برای منزل یا محل کار‌ می‌خواهید، همچنین‌ می‌خواهید آن را برای ‌هال یا پذیرایی یا آشپزخانه استفاده کنید، پارچه‌ای که برای آن خریداری‌ می‌کنید متفاوت است. اگر دقیقا بدانید پارچه مورد نظرتان را برای کدام یک از این موارد لازم دارید‌ می‌توانید رنگ پارچه مبلی خود را هم به راحتی انتخاب کنید. با ما در چرم علیاری همراه باشید تا درباره انتخاب رنگ پارچه مبلی بیشتر بدانید.

رنگ پارچه مبلی سلطنتی

فاکتور انتخاب رنگ برای مبلمان سلطنتی با مبلمان راحتی یا دیگر مکان‌های خانه فرق دارد. شاید همه این‌ها در ظاهر مبل باشند، اما چون کاربری هر یک از این مبلمان در جای جای منزل متفاوت است پس انتخاب پارچه مبلی هم برای آن متفاوت خواهد بود.

مبلمان سلطنتی یکی از اکسسوری‌های مهم در دکور پذیرایی منزل است. پس باید توجه داشته باشید که پارچه مورد نظر شما شیک و تا حد امکان مدرن باشند و همچنین کیفیت مناسبی هم داشته باشد.

انتخاب رنگ بر اساس کاربری

همان طور که اشاره کردیم کارایی مبلمان در انتخاب رنگ پارچه آن بسیار مهم است. مثلا در مبلمان آشپزخانه که میز و صندلی‌های ناهارخوری دارد به خاطر آنکه احتمال کثیفی در آن خیلی بالاست باید از پارچه‌های چرک‌تاب استفاده کنید. حواستان باشد که پارچه‌هایی با رنگ روشن اصلا برای چنین فضایی مناسب نیست.

جنس پارچه مبلی

حتما این را‌ می‌دانید که هر مبلی پارچه مخصوص به خود را طلب‌ می‌کند. مثلا نوع و رنگ پارچه مبل راحتی با نوع و رنگ پارچه مبل سلطنتی متفاوت خواهند بود. بسته به مقدار مصرفی که از مبل‌ هال یا پذیرایی خود دارید پارچه‌ای که برای آن مناسب باشد انتخاب نمایید.

رنگ پارچه مبلی برای فضاهای کاربردی

یکی از مکان‌هایی که مبل در آن خیلی استفاده‌ می‌شود‌ هال و مبلمان راحتی موجود در آن است. حتما همه‌ می‌دانید که برای مبل راحتی رنگ‌های تیره مناسب‌تر هستند چرا که میزان نشست و برخاست روی مبلمان راحتی بسیار زیاد است و در صورتی که کودک یا حیوان خانگی هم در خانه داشته باشید میزان آسیب دیدگی و کثیفی آن چند برابر افزایش پیدا‌ می‌کند. اگر هم تصمیم به شستن پارچه مبلی‌های خود داشته باشید باز هم رنگ‌های روشن، جلوه و زیبایی خود را در اثر شست‌وشو از دست‌ می‌دهند و دیگر کیفیت و جذابیت زیادی نخواهند داشت و مطمئنا شما را خسته خواهند کرد.

انتخاب رنگ پارچه با توجه به دکوراسیون

انتخاب رنگ پارچه با توجه به دکوراسیون

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب رنگ پارچه مبلی رنگ و دکوراسیون خانه است. موضوعی که در این زمینه بسیار اهمیت دارد فضایی است که مبلمان در آن گذاشته‌ می‌شود. مثلا رنگ پارچه مبل راحتی که در ‌هال‌ می‌گذارید باید با رنگ پرده و فرشی که در اتاق انداخته‌اید یکسان باشد. تا هم شیک‌تر به نظر برسد و هم بعد از مدتی شما را خسته نکند. فراموش نکنید که فقط به رنگ پارچه مبلی که دوست دارید اهمیت ندهید، حتما فضای خانه و دیگر دکوراسیون منزل را هم زمان انتخاب در نظر بگیرید.

تضاد در انتخاب رنگ

اگر سلاح‌ می‌دانید از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. در این صورت‌ می‌توانید با کوسن‌های رنگی فضایی جذاب برای دکور خانه‌تان در نظر بگیرید. فراموش نکنید که رنگ‌های متضاد هم‌ می‌توانند یک دکور جذاب برای خانه شما فراهم کنند. مثلا طرح‌های سیاه و سفید یا کرم و قهوه‌ای دو مدل از رنگ‌های پر طرفدار برای مبلمان منزل هستند.

مکمل‌های رنگی

اگر به شناخت رنگ‌های مکمل علاقه داشته باشید در خرید پارچه مبلی به شما کمک خواهد کرد. شناخت رنگ‌های مکمل در زیبایی شناختی تاثیر خیلی زیادی خواهد داشت و شما را با‌ هارمونی‌های رنگی آشنا‌ می‌کند. مثلا اگر مبل شما دارای رنگ قرمز است استفاده از کوسن‌های قرمز فضای جذابی در دکور خانه شما ایجاد‌ می‌کند و باعث جذاب‌تر شدن چیدمان مبل‌ها‌ می‌شود.

پارچه‌های گلدار و طرح‌دار

اگر دوست دارید پارچه مبلی شما ترکیبی از پارچه‌های طرح‌دار(گلدار) و ساده باشد. حتما این را در نظر داشته باشد که رنگ پارچه ساده انتخابی علاوه بر داشتن موارد گفته شده، حتما با پارچه طرح‌دار شما همخوانی داشته باشد و این رنگ در پارچه طرح‌دار شما موجود باشد. چرا که با این کار دکور منزل شما شیک‌تر به نظر خواهد رسید.

خرید پارچه رو مبلی

با توجه به آنکه انتخاب رنگ پارچه مبلی کار ساده‌ای نیست و میزان طرح و نقشه‌های آن هم تنوع زیادی دارد، بد نیست که برای خرید این کالا از افراد باتجربه و ماهر کمک بگیرید. کارشناسان ما در فروشگاه‌ها و سایت چرم علیاری همواره در خدمت مشتریان عزیز هستند که شما را راهنمایی نمایند و هر کمکی می‌توانستند برای خرید یک پارچه با کیفیت برای شما در نظر بگیرند. شما می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن‌های زیر در ارتباط باشید.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =