صندلی اداری

صندلی اداری

یکی از وسایلی که این روزها برای استفاده کارمندان و مراجعه کنندگان ادارات استفاده‌ می‌شود صندلی‌های اداری است. یکی از ویژگی‌های مهم صندلی اداری این است که راحت باشند. وقتی قرار باشد ساعت‌های طولانی از این صندلی‌ها استفاده کنید، باید استانداردهای لازم را برای این کار داشته باشید. موثرترین ویژگی این صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب را به بدن وارد کند. ما در فروشگاه‌ها و وب‌سایت چرم علیاری برای شما انواع و اقسام صندلی‌های اداری را گذاشته‌ایم که‌ می‌توانید از آن استفاده نمایید.

ویژگی‌های صندلی اداری

از جمله مشخصاتی که یک صندلی اداری استاندارد باید داشته باشد‌ می‌توان به فنری بودن پشتی صندلی، نرم بودن متعادل قسمت نشیمنگاه صندلی، ارتفاع مناسب صندلی از سطح زمین، جنس با کیفیت رویه صندلی و غیره اشاره کرد. روی سطح صندلی نباید لیز باشد و کمی اصطکاک لازمه آن است تا کسی که روی آن‌ می‌نشیند دچار لغزش نشود. صندلی حتما باید پشتی داشته باشد تا به ستون فقرات آسیب نرساند. پشتی صندلی و طول نشیمنگاه آن باید طوری باشد که بدن فرد به عقب یا جلو خم نشده و در طولانی‌مدت ستون فقرات افراد دچار آسیب نشود. نکته مهم‌تر اینکه صندلی اداری استاندارد باید به گونه‌ای طراحی شود که با فیزیک بدن خانم‌ها و آقایون همخوانی داشته باشد.

ویژگی صندلی اداری

ویژگی‌های قسمت‌های مختلف یک صندلی اداری استاندارد

یک صندلی استاندارد باید بر اساس اصول درستی طراحی شده باشد که آسیبی به ستون فقرات شما وارد نکند. زاویه بین پشتی صندلی و نشیمنگاه صندلی باید حدود 90 درجه باشد. صندلی اداری استاندارد باید به گونه‌ای باشد که بتوانید ارتفاع آن را بر اساس قد خود تنظیم نمایید. معمولا بهترین ارتفاع برای نشستن روی صندلی، به گونه‌ای است که پاهای شما به زمین برسد و کمی از وزن شما روی پاهایتان بیفتد.

اگر صندلی شما کوتاه باشد، تقریبا تمام وزن شما روی کمرتان‌ می‌افتد و دچار آسیب خواهید شد. اگر مرکز صندلی گود باشد در طولانی‌مدت به ران‌های شما فشار وارد‌ می‌شود و آسیب می‌بینید. در مورد پشتی صندلی هم باید حواستان باشد که یک صندلی انتخاب کنید که هم پشتی گردن خود را محکم نگه دارید و هم بتوانید حرکت گردن خود را کنترل کنید. صندلی‌هایی که پشتشان کوتاه است، معمولا وزن کمتری را به شانه‌ها وارد‌ می‌کنند و بیشتر وزنی که دارید روی کمر و نشیمنگاه قرار‌ می‌گیرد و در استفاده‌های طولانی به بدنتان آسیب وارد‌ می‌کند.

نکات مهم برای خرید صندلی اداری

اگر‌ می‌خواهید صندلی اداری مناسبی را تهیه نمایید باید به چند نکته هنگام خرید آن توجه نمایید.

نکته اول

باید هم قیمت مناسبی برای خرید یک صندلی بپردازید و هم بتوانید صندلی با استانداردهای لازم را تهیه نمایید. اگر فقط به فکر یک خرید ارزان قیمت باشید، شاید در زمان کوتاه به صرفه و اقتصادی باشد، اما مطمئن باشید در طولانی‌مدت به بدن شما آسیب وارد‌ می‌کند.

نکته دوم

اگر دوست دارید کارمندان شما در نهایت سلامت به کار خود ادامه دهند، حتما نمونه‌های استاندارد صندلی‌های اداری را خریداری نمایید. در این صورت قطعا کارمند شما هم با میل و رغبت بیشتری کار خواهد کرد.

نکته سوم

خودتان هم کمی درباره ویژگی‌های یک صندلی استاندارد تحقیق کنید و تا‌ می‌توانید اطلاعات خود را درباره خرید این صندلی‌ها افزایش دهید تا خیلی ضرر نکنید.

صندلی اداری استاندارد

عوارض استفاده نادرست از صندلی

  • اگر صندلی که خریداری کرده‌اید استاندارد باشد اما خود شما موقع استفاده از آن در حالت استاندارد نباشید، باز هم آسیب‌های جبران ناپذیری به بدن خود وارد‌ می‌کنید.
  • موقع نشستن بدن خود را خیلی به جلو یا عقب خم نکنید.
  • نشستن بر روی لبه صندلی، فشار روی دیسک کمر را افزایش‌ می‌دهد.
  • اگر به مدت طولانی، به صورت ثابت روی صندلی بنشینید، شاید با مشکلاتی مثل خستگی زودرس، گرفتگی عضلات گردن، مشکل اضافه وزن، کاهش گردش خون، کاهش کارایی قلب و مشکلات گوارشی مواجه‌ شوید.
  • مفصل‌های بدن شما به خصوص در ناحیه زانو و گرن و آرنج آسیب‌ می‌بیند، اگر به مدت طولانی روی صندلی بنشینید.

راه‌های استفاده درست از صندلی اداری

  • درست قرار گرفتن کمر و گردن روی صندلی
  • روی صندلی خود صاف بنشینید.
  • پاهای خود را در وضعیتی بگذارید که به صورت کامل روی زمین قرار بگیرد.
  • برای اینکه فشار کمتری به مفصل ران و زانو وارد شود، ران و ساق پا را در زاویه ۹۰ درجه قرار دهید.
  • اگر ‌نمی‌توانید ارتفاع صندلی خود را به شکلی تنظیم کنید که پاهای شما به زمین برسند یا به طور کلی صندلی‌تان را نمی‌توانید تنظیم کنید، زیرپایی بگذارید.

فروش مبلمان اداری و خانگی با کیفیت، از مهم‌ترین الویت‌های اصلی چرم علیاری برای ارائه خدمات به استفاده کنندگان این محصولات است. برای آنکه محصولات با کیفیت ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را برای خرید محصولات شیک و مدرن راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =