پارچه مبلی

راهنمای انتخاب انواع پارچه مبلی

یکی از مواردی که پیش از خرید مبل خانگی یا تعویض روکش مبلمان خود باید به آن دقت نمایید، انتخاب پارچه مبلی درست و مناسب است. چنین موضوعی اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که مبلمان انواع و اقسام زیادی دارد، پارچه‌هایی هم که برای روی آن وجود دارد از تعداد قابل توجهی برخوردار است. به همین منظور انتخاب یک پارچه که هم از نظر جنس و کیفیت مناسب باشد و هم طراحی و رنگ مناسب داشته باشد، از طرفی هزینه زیادی هم از شما نگیرد خیلی مهم است. با ما در چرم علیاری همراه باشید.

یکی از نکات مهمی که در خرید مبلمان نقش اساسی دارد این است که علاوه بر زیبایی باید راحت هم باشد. همچنین مبل خانگی شما نباید به راحتی کثیف شود یا شما را دچار دردسر کند. برای همین یکی از جنبه‌هایی که باید قبل از خرید مبل به آن دقت کنید پارچه مبلی مناسب آن است. اگر دوست دارید برای عید نوروز صاحب یک مبلمان جدید شوید، در ادامه با سایت چرم علیاری همراه باشید تا نکته‌های مهم در انتخاب پارچه مبلی را یاد بگیرید.

انواع پارچه مبلی

اگر بخواهیم به صورت کلی انواع پارچه مبلی را دسته‌بندی کنیم،‌ می‌توان آن را به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • پارچه‌ رومبلی طبیعی (پنبه‌ای، نخی، پشمی، کتان، ابریشم و…)
  • پارچه مبلی مصنوعی (نایلون، پلی استر و ویسکوز و…)
  • پارچه رومبلی ترکیبی

انواع پارچه‌های خارجی و ایرانی

آشنایی با انواع پارچه مبلی

حالا باید انواع پارچه‌های مبلی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد تعویض یا خرید مبلمان را دارید بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را انجام دهید.

پارچه مازراتی

در کنار اینکه مازراتی نام یک ماشین اسپرت و خیلی جذاب است، یکی از انواع پارچه مبلی است که خیلی شیک و مدرن است و بسیار با کلاس و مجلسی به نظر‌ می‌رسد. در حال حاضر یکی از پارچه‌هایی که در بازار خیلی طرفدار دارد و میزان قیمت و کیفیت آن دغدغه خیلی از افراد است همین پارچه مبلی مازراتی است.

بافت پارچه مبلی مازراتی تقریبا مانند مخمل است اما سطح صاف‌تری دارد. سطح این پارچه دارای دانه‌های ریز است که کاملا منظم کنار هم قرار گرفته‌اند. این پارچه در طولانی‌مدت دچار سایش شده و رطوبت را کاملا به خود جذب می‌کند.

پارچه نخی یا پنبه‌ای

یکی از پارچه رو مبلی‌هایی که تنوع جنس و رنگ بسیار زیادی در بازار دارد پارچه‌های رو مبلی نخی است. این پارچه‌ها از دوام بالایی برخوردارند. این پارچه برای مبل‌های دم دستی خیلی مناسب است، زیرا به راحتی تمیز‌ می‌شود و جای لک روی آن نمی‌ماند. با کمی مواد شوینده معمولی‌ می‌توانید به سادگی آن را تمیز نمایید.

چون این پارچه دیرتر خراب‌ می‌شود برای استفاده‌های طولانی‌مدت و مبلمانی که زیاد از آن‌ها استفاده‌ می‌کنیم کارایی زیادی دارد. البته یکی دو عیب هم دارد؛ یک آنکه اگر در برابر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد رنگ خود را سریع از دست‌ می‌دهد. همچنین زود چروک‌ می‌شود و بو می‌گیرد.

پارچه مبلی کتان

پارچه کتان

اگر به بروشورها و کاتالوگ‌هایی که در فروشگاه‌های مبلمان وجود دارند نگاه کنید، بیشتر الیاف این پارچه مانند پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای است. بافت این پارچه مبلی‌های کتان یکدست و درخشان است؛ اما ممکن است چروک شود و نتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. اگر حیوان خانگی دارید، این پارچه مبلی خیلی برای شما مناسب نیست.

پارچه نانو

در میان پارچه مبلی‌هایی که در بازار موجود هستند، پارچه مبلی نانو را می‌توان نوآورانه‌ترین و جدیدترین پارچه مبلی در بازار به‌شمار آورد. در حال حاضر یکی از پارچه‌هایی که برای استفاده در مبلمان منزل کارایی زیادی دارد پارچه مبلی‌های نانو است.

از مزایای مهمی که این نوع از پارچه‌ها دارد می‌توان به ضد آب و ضد لک بودن، جلوگیری در برابر سوختگی و آنتی باکتریال بودن اشاره کرد. همچنین بافت این پارچه‌های نانو خیلی نرم است. شیک بودن این پارچه‌ها در کنار دوام آن باعث‌ می‌شود تا سال‌ها بتوانید از این نوع مبلمان با پارچه نانو استفاده نمایید.

پارچه پشمی

این پارچه‌ها بیشتر برای مناطق سردسیری طرفدار دارند. این پارچه‌ها به دلیل بافت سبک اما گرمی که دارند به راحتی گرما را انتقال‌ می‌دهند و در عین حال در دیگر فصل‌ها هم‌ می‌توانید از آن استفاده نمایید.

یکی از مزایایی که این پارچه رومبلی دارد می‌توان به بافت لطیف، قابلیت کشش بالا و مقاومت در برابر پارگی و چروک شدن آن اشاره کرد. این موارد نشان‌ می‌دهد که اگر کودکی در خانه دارید یا حیوان خانگی نگه‌ می‌دارید‌ می‌توانید به راحتی از این نوع پارچه را برای منازل خود استفاده نمایید. عیب این نوع پارچه‌ها هم البته سختی در تمیز کردنشان است.

پارچه چرم

خیلی از افراد هستند که همواره دنبال قیمت و کیفیت پارچه مبلی‌های چرم‌ می‌گردند. انواع پارچه چرم (مصنوعی و صنعتی) خانه شما را رسمی‌تر کرده و فضای دکور خانه‌تان را متفاوت‌ می‌کند. برخی این پارچه را یک پارچه مبل لاکچری به شمار‌ می‌آورند.

یکی از دلایلی که پارچه چرم طرفدارهای زیادی دارد عدم نفوذ آب در آن است. البته برای کسانی که حیوان خانگی نگه‌ می‌دارند خیلی پارچه مناسبی به نظر نمی‌رسد. ما در فروشگاه‌های چرم علیاری انواع و اقسام پارچه مبلی‌های چرم مصنوعی و طبیعی را داریم که‌ می‌توانید به راحتی هر نوع پارچه با هر نوع کیفیت و رنگ را که بخواهید در آن بیابید.

پارچه نانو

پارچه مخمل

پارچه مخمل از دیرباز طرفداران خاص خودش را در بین خریداران پارچه‌های مبلی داشته است. جنس بسیار عالی و همچنین شیک بودن همیشگی این پارچه‌ها باعث‌ می‌شود که در دوران مختلف و گروه سنی‌های متفاوت همیشه طرفداران خود را داشته باشد. این نوع پارچه تنوع رنگی بسیار بالایی داشته و برای کوسن نیز کاملا مناسب است. از انواع این پارچه‌ می‌توان به نوع مخمل کبریتی و مخمل نانو اشاره کرد.

پارچه جیر

یکی دیگر از انواع پارچه‌های مبلی پارچه‌های جیر است که از پوست گوساله و بز تهیه‌ می‌شود. در بین انواع پارچه‌ها، این پارچه شباهت زیادی به چرم و مخمل دارد.

به‌دلیل حساسیت جیر به آب نباید آن را با پارچه خیس یا آب تمیز کرد. به جای استفاده از آب اسپری‌های مخصوص پاک کننده را استفاده کنید.

پارچه نایلونی

در میان انواع پارچه‌های مبلی، این نوع پارچه مقاومت و دوام بسیار زیادی دارد. این پارچه رطوبت را نیز زیاد به خود جذب نمی‌کند. نکته مهم آن است که مبل راحتی نایلونی را نباید در برابر نور مستقیم خورشید بگذارید.

پارچه پلی استر

آخرین نوع از انواع پارچه‌های مبلی، پارچه پلی استر است. این پارچه مصنوعی با وجود داشتن ویژگی‌های پارچه‌های نایلونی، در برابر نور خورشید و چروک شدن هم بسیار مقاوم است، در نتیجه گزینه‌ای مناسب و مفید در انتخاب انواع پارچه مبل به شمار‌ می‌آید.

پارچه هایی که برای خانه‌تان مناسب است

قیمت انواع پارچه رومبلی

قیمت پارچه‌های مبلی با توجه وجود شرکت تولیدکننده یا واردکننده و جنس خود پارچه نیز می‌تواند تغییر کند. فروش مبلمان خانگی با کیفیت از مهم‌ترین الویت‌های اصلی چرم علیاری برای ارائه خدمات به استفاده کنندگان این محصولات است. برای آنکه پارچه مبلی‌های ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را برای خرید محصولات شیک و مناسب راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 14 =