تمیز کردن مبل با جوش شیرین

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

اگر بخواهیم یک روش ساده و مفید به شما معرفی کنیم که به وسیله آن بتوانید لکه‌های روی مبل خود را کاملا از بین ببرید قطعا استفاده از جوش شیرین تنها راه‌حل مفید است. تمیز کردن مبل با جوش شیرین یکی از کارهایی است که شما به سادگی می‌توانید انجام دهید بدون آنکه بوی شوینده‌های شیمیایی دیگر شما را آزار بدهد. با ما در چرم علیاری همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

استفاده از جوش شیرین به جای دیگر شوینده‌ها

جوش شیرین در تمیز کردن خانه مانند یک معجزه عمل می‌کند. شما برای پارک کردن هر نقطه‌ای در منزل خود می‌توانید از آن استفاده نمایید. ترکیب جوش شیرین با سرکه و برخی دیگر از مواد طبیعی می‌تواند یک شوینده قوی و اثرگذار برای از بین بردن انواع لکه‌ها از روی دیوار، فرش، مبلمان، گاز، سینک ظرفشویی و غیره باشد. ما در این بخش بیشتر روی این موضوع تمرکز می‌کنیم که لکه‌های روی مبل پارچه‌ای را چگونه می‌توان با جوش شیرین از بین برد.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با جوش شیرین

مبل‌های پارچه‌ای که بیشتر در نشیمن خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، انبوهی از آلودگی‌ها را در خود نگه می‌دارند. داخل این مبل‌ها و پرزها و پارچه آن محل تجمع آلودگی‌های باکتریال زیادی است که به ریه و دیگر اعضای بدن آسیب زیادی وارد می‌کنند. یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا میزان این آلودگی را کاهش دهد، استفاده از جوش شیرین است. این ماده را چه با آب و سرکه ترکیب کنید، چه به صورت خشک می‌تواند کاری کند که باکتری‌های آزاردهنده از سطح مبلمان شما پاک شود.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای با جوش شیرین

روش‌های مختلف تمیز کردن مبل با جوش شیرین

مرحله اول

در اولین مرحله باید پرزهای روی مبل را با استفاده از جارو برقی بگیرید. این روش در ابتدا باعث می‌شود که گرد و خاک اضافه از روی مبلمان شما برداشته شود و در مرحله بعد باعث کدر شدن و تیرگی مبل‌های شما نشود. برای این کار حتما لازم است تمام گوشه و کنار مبلمان خود را با کمک جارو برقی گردگیری و تمیز کنید.

مرحله دوم

مرحله بعد لکه‌بری با جوش شیرین است. ابتدا بالشتک‌ها و قسمت‌هایی که قابل جدا شدن هستند از روی مبل بردارید. سپس یک لایه مناسب از جوش شیرین را روی تمام سطح مبل بریزید. تمام قسمت‌های مبل از قبیل جای تشکچه، پشتی مبل، روی دسته‌ها و غیره را به جوش شیرین آغشته کنید.

مرحله سوم

سپس با یک برس مویی نرم جوش شیرین‌ها را روی مبلمان پخش کنید. کمی پودرهای جوش شیرین را روی سطوح مبل بمالید تا کاملا به خورد پارچه مبلی شما برود. یادتان باشد برس، سیمی نباشد چون پارچه مبل شما را پاره می‌کند. یکی دو ساعت صبر کنید تا جوش شیرین تمام بوهای بد و باکتری‌ها را از روی مبل پاک کند. بعد از این مدت می‌توانید با استفاده از مکش قوی جارو برقی تمام دانه‌های جوش شیرین را از روی مبل بردارید. می‌توانید تمیزی و براقی مبلمان خود را کاملا احساس کنید. در این روش از آب استفاده نمی‌کنید و همچنین هیچ آسیبی به پارچه مبلی خود وارد نمی‌آورید.

تمیز کردن مبل مخمل با جوش شیرین و آبلیمو

اگر می‌خواهید پرزهای مبل مخمل شما آسیب نبیند هنگام تمیز کردن برس را روی پارچه مبلتان نکشید. حتما پارچه‌ای که استفاده می‌کنید نرم باشد. نصف استکان آبلیموبه علاوه نصف استکان آب بهترین محلول برای شست‌وشوی مبلمان مخمل است. کمی از محلول را روی یک پارچه نرم بریزید و قسمت‌های کثیف را به آرامی پاک کنید. بعد از آنکه لکه از بین رفت با یک دستمال مبل را خشک کنید. سپس با یک برس نرم روی مخمل را شانه کنید تا پرزها شکل اولیه خود را بیابند.

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل چرمی با جوش شیرین

چرم در برابر رطوبت بسیار حساس است. آب و رطوبت رویه چرمی مبل را دچار کپک می‌کند. شوینده‌های شیمیایی هم مبل‌های شما را خراب می‌کنند. برای آنکه مبل چرمی خود را تمیز کنید از شوینده‌های ملایم است. برای ساخت پاک کننده خانگی به این مواد نیاز دارید:

  • یک چهارم لیوان جوش شیرین
  • دو لیوان آب گرم
  • مایع ظرفشویی چند قطره
  • ظرف برای اسپری کردن
  • پارچه میکروفیبر

مواد را کاملا مخلوط کنید تا با هم ترکیب شوند. از این محلول روی لکه‌های مبل چرمی بپاشید و با دستمال لکه‌ها را تمیز کنید. حواستان باشید روی مبل خیلی مرطوب نشود. در مورد لکه‌هایی که تازه ایجاد شده‌اند، مشکلی وجود ندارد اما لکه‌های قدیمی را نمی‌توانید با این روش پاک کنید.

برای از بین بردن لکه‌هایی که قدیمی شده و مبل چرمی شما را خراب کرده‌اند، مقدار کمی الکل را به یک پنبه بزنید و لکه را پاک کنید. سپس با یک دستمال نمدار باقیمانده الکل را تمیز نمایید. فراموش نکنید پیش از استفاده از هر ماده شوینده‌ای آن را در جایی که قابل دیدن نیست تست کنید. اگر رویه مبل آسیب ندید می‌توانید آن را برای بقیه قسمت‌ها نیز آن را استفاده کنید.

تمیز کردن مبل با جوش شیرین

انواع پارچه رومبلی

فروش پارچه‌های مبلمان خانگی با کیفیت از مهم‌ترین الویت‌های اصلی چرم علیاری برای ارائه خدمات به استفاده کنندگان این محصولات است. برای آنکه پارچه مبلی‌های ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما شما را برای خرید محصولات شیک و مناسب راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =