پارچه مبل راحتی

پارچه مبل راحتی

پارچه مبل یکی از اجزای لازم برای داشتن یک مبل شیک است. مبلمان از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. بخش‌های چوبی، زیرکاری و پارچه مبلی. هر کدام از این بخش‌ها کارایی مهمی در دیده شدن مبل دارند. در هر کدام از مبل‌های استیل و مبل‌های راحتی نوع خاصی از پارچه به کار گرفته می‌شود که از نظر کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. پارچه مبل راحتی با پارچه مبل استیل در طرح، رنگ، جنس و نوع استفاده از آن با یکدیگر متفاوت هستند. با ما در چرم علیاری همراه باشید تا این تفاوت‌ها را بهتر بشناسید و ویژگی‌های هر کدام از انواع پارچه را بهتر یاد بگیرید.

ویژگی‌های پارچه مبل راحتی

میزان استفاده از مبل راحتی معمولا خیلی بیشتر از مبلمان استیل است، به همین دلیل پارچه‌ای هم که برای این نوع مبلمان استفاده می‌شود باید از نظر کیفیت و جنس محکم‌تر و با دوام‌تر باشد. مبل راحتی معمولا در مکان‌های پر رفت و آمد منزل قرار می‌گیرد و به همین خاطر زودتر هم کثیف می‌شود و تمیز کردن آن کار سخت‌تری است. تمام این دلایل در کنار هم باعث می‌شود که دوام و کیفیت جنس انتخابی این نوع مبلمان مهم‌تر باشد.

ویژگی‌های پارچه مبل راحتی

میزان استفاده از پارچه در مبلمان راحتی

معمولا در مبل‌های راحتی مقدار استفاده از پارچه خیلی بیشتر از چوب است. مبل‌های استیل دارای کنده‌کاری‌ها و منبت‌کاری‌های زیادی هستند. برای همین میزان استفاده از پارچه در آن با مبل‌های راحتی متفاوت است. یکی از مواردی که در مبلمان راحتی مهم است استفاده زیاد از این مبلمان در فضای نشیمن خانه است. پس علاوه بر مقاومت پارچه در برابر پارگی و کشیدگی باید در برابر نفوذ رطوبت نیز مقاوم باشد.

پارچه‌های مبل راحتی نخی

پارچه‌های نخی جزء پارچه‌های با دوام به شمار می‌روند اما بیشتر وقت‌ها دچار آلودگی و چین و چروک هم می‌شوند. برای آنکه بتوانید لکه‌های روی این نوع از پارچه‌ها را از بین ببرید، باید آن‌ها را با آب و صابون تمیز کنید و بعد جلوی نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

پارچه کتان برای مبل راحتی

پارچه‌های کتان از الیاف گیاهی ساخته شده است. این پارچه‌ها به عنوان پارچه رو مبلی و برای هر مدل از دکوراسیون استفاده می‌شوند. این پارچه در برابر آلودگی و کثیفی مقاوم هستند، اما کمی زود چروک می‌شوند. برخی از انواع این پارچه‌ها را می‌توان خشک‌شویی کرد.

مواد مصنوعی برای پارچه مبل راحتی

پارچه‌هایی که در آن از الیاف مصنوعی استفاده شده است از دوام بالاتری برخوردار هستند. همچنین در برابر آلودگی و کثیفی کاملا مقاوم است. بافت‌های مصنوعی کدر نمی‌شوند. تنها نکته منفی درباره پارچه‌های با الیاف ترکیبی این است که هزینه خرید آن تقریبا بالاست. چند نوع از پارچه‌های با الیاف ترکیبی مصنوعی و طبیعی که مشهورتر هستند به شرح زیر است:

  • نایلون
  • آکریلیک
  • پلی استر

پارچه مبل راحتی

پارچه‌های نایلون

یکی از پارچه‌هایی که به لحاظ مقاومت در رده اول قرار دارد پارچه نایلون است. تولیدکنندگان باید این پارچه را با یک پارچه نرم ترکیب کنند تا از پرزدهی و خراش خوردگی آن جلوگیری شود. این پارچه تقریبا به نور آفتاب حساس است و نیاز به محلول‌های خاصی برای شست‌وشوی آن دارید.

پارچه‌های آکریلیک

پارچه‌های آکریلیک سبک و نرم هستند. این پارچه‌ها زیاد چروک نمی‌شوند و اگر مبلمان شما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد، چنین پارچه‌ای برای آن بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این پارچه‌ها دو نوع هستند که یک نوع آن به راحتی قابل شست‌وشو است.

پارچه پلی استر

این پارچه بسیار مقاوم است و دوام زیادی هم دارد. وقتی آن را با بافت‌های دیگر ترکیب کنید، کمتر کدر می‌شود. در برابر تابش نور خورشید هم مقاوم است. برخی از انواع پارچه‌های پلی استر به راحتی با آب قابل شست‌وشو هستند، اما برخی دیگر از این نوع پارچه‌ها را حتما باید با محلول‌های خاصی بشوییم.

پارچه مبل راحتی مقاوم در برابر لکه

تعداد زیادی از پارچه‌ها هستند که در برابر لک شدن مقاوم هستند. این پارچه‌ها در برابر نفوذ رطوبت هم مقاومت دارند و لکه‌ها را جذب نمی‌کنند. یکی از پارچه‌های مناسب در این موارد پارچه مبلی نانو است که به تازگی جای خود را به صورت گسترده در صنعت مبل‌سازی باز کرده است. یکی از دلایل اصلی آن هم مقاومت بالای این پارچه‌ها در برابر لک شدن و نفوذ رطوبت است.

پارچه مبل راحتی مقاوم در برابر لکه

چگونه پارچه مبل راحتی را نگه داریم؟

هر فردی که روی مبلمان راحتی منزل شما بنشیند میزانی از آلودگی را به آن منتقل می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از این اتفاق کشیدن روکش روی مبلمان است. همچنین باید هنگام خریداری پارچه رو مبلی مطمئن باشید که می‌توانید پارچه مبل خود را به راحتی بشویید و تمیز کنید. در عین حال استفاه از روش‌های جدید برای خشک‌شویی مبل‌ها هم کمک بزرگی در این عرصه به مشتریان کرده است.

فروش انواع پارچه مبل راحتی

برای آنکه پارچه مبل‌های راحتی ما را بیشتر و بهتر بشناسید می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناسان ما در سایت چرم علیاری شما را برای خرید محصولات شیک و مناسب راهنمایی کنند.

تلفکس

021-55275482

شماره تماس

021-55263745-6
021-55275015-6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یازده =