چرم مصنوعی چیست ؟

چرم مصنوعی یا همان “پویا” یا “نژادا” یک نوع پارچه تولیدی است که ظاهر و تمامیتی مشابه به چرم طبیعی دارد، اما از مواد مصنوعی تهیه می‌شود. این نوع پارچه اغلب از پلی‌یورتان (PU) یا پلی‌وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شود که از طریق فرآیندهای تولید مختلف به شکل پارچه‌ای با طرح و بافت چرم شبیه می‌شود.

برخلاف چرم طبیعی که از پوست حیوانات تولید می‌شود، چرم مصنوعی از مواد مصنوعی تولید می‌شود که امکان کنترل و تنظیم ویژگی‌های مختلف مانند مقاومت، رنگ، ضخامت و ظاهر را به تولیدکنندگان می‌دهد. به عبارت دیگر، می‌توان ویژگی‌های مختلفی از جمله ظاهر مشابه چرم طبیعی، ضدآب بودن و مقاومت به سایش را در چرم مصنوعی داشت.

چرم مصنوعی معمولاً به عنوان جایگزینی اقتصادی‌تر برای چرم طبیعی استفاده می‌شود. همچنین، افرادی که به دلایل اخلاقی یا محیطی علاقه‌مند به عدم استفاده از چرم حیوانی هستند، ممکن است به چرم مصنوعی روی آورند.

اما لازم به ذکر است که اختلافاتی میان چرم مصنوعی و چرم طبیعی وجود دارد، از جمله اینکه چرم مصنوعی ممکن است در مقاومت طولانی مدت و تنفس پوست کمتری نسبت به چرم طبیعی داشته باشد. همچنین، عمر مفید چرم مصنوعی ممکن است کمتر از چرم طبیعی باشد.

به طور کلی، چرم مصنوعی مزایا و معایب خود را دارد:

مزایای چرم مصنوعی :

1. قیمت اقتصادی‌تر:

چرم مصنوعی معمولاً ارزان‌تر از چرم طبیعی است، که این امر می‌تواند به افرادی که می‌خواهند ظاهر چرم را بپوشند، اما به دنبال بودجه کمتر هستند، کمک کند.

2. تنوع رنگ و طرح‌ها:

چرم مصنوعی به دلیل استفاده از مواد مصنوعی، قابلیت تولید در انواع رنگ‌ها و طرح‌های متنوع را دارد.

3. محیط زیست و حقوق حیوانات:

افرادی که به دلایل اخلاقی یا محیطی علاقه دارند که از چرم حیوانی استفاده نکنند، می‌توانند به چرم مصنوعی روی آورند.

معایب چرم مصنوعی :

1. عمر محدودتر:

چرم مصنوعی عموماً عمر مفید کمتری نسبت به چرم طبیعی دارد و ممکن است با گذر زمان کمتر مقاومت به سایش و پارگی از دست دهد.

2. کیفیت تنفس پوست:

چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی تنفس پوست را کمتر امکان‌پذیر می‌کند و ممکن است باعث تعریق بیشتر و عدم راحتی برای برخی افراد شود.

در انتخاب بین چرم مصنوعی و چرم طبیعی، مهم است نیازها و ترجیحات شخصی خود را مدنظر قرار داده و مزایا و معایب هر دو نوع پارچه را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

درضمن شما میتوانید با تماس با مجموعه چرم علیاری از مشاوره رایگان ما جهت انتخاب و خرید بهترین و مناسبترین نوع پارچه مبلی و چرم مصنوعی استفاده کنید. هلدینگ چـرم علیـاری با تجربه بیش از یک دهه فعالیت در پخش انواع چرم و پارچه و ملزومات و خدمات مربوطه جهت صنف های مبلمان خانگی، مبلمان اداری و صندلی، کفشی و ارتوپدی و اخذ گواهینامه های معتبر با چشم اندازی بلند مدت کیفیت و تنوع محصولات و خدمات و تحویل آسان و به موقع کماکان درصدد جلب رضایتمندی مشتریان گرامی می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =